Alas Meja Puan Najmin


Produk No. : TC006
Saiz : 35" x 35"

Assalamualaikum....
Dah agak lama menyepi dan ini adalah entry yang pertama untuk 2012, sebab kebelakangan ini saya lebih banyak menjahit baju dan langsir daripada membuat sulaman reben.  Sepanjang lebih sebulan di awal tahun ini, sempat juga saya menyiapkan beberapa sulaman reben, tapi semua tempahan mengikut paten dan material yang sama seperti entry yang lepas.  Jadi bila semua hasil sulamannya serupa seperti yang dah ada dalam blog, maka saya tak rasa nak ambil gambar...

Repeat order dari Puan Najmin kali ini adalah untuk alas meja bulat berdiameter 32", dengan paten yang sama seperti table runner tempahannya sebelum ini.  Cuma kali ini Pn Min minta saya kecilkan saiz  bunganya, jadi ini adalah cubaan pertama saya menggunakan reben satin saiz 3/4" dan 1/8" inci.  Banyak juga dugaan semasa menyulam reben saiz 1/8 inci ni, sebab halus sangat,  berkali-kali buka semula sebab nampak tak kemas.  Akhirnya inilah hasil sulaman saya yang tak seberapa ni....





Ulasan

Catatan Popular