Sulaman Manik untuk Pn Liza Ariff


 Sulaman manik atas permintaan kawan terdekat saya, Pn Liza untuk baju kurung moden bersulam kerawang benang perak buatan Indonesia yang berlatarkan warna kuning terang.  
Saya sulamkan manik tali air membentuk bunga biru dan pink, batang dan daun hijau mengikut corak bunga sulam kerawang, 
menyerlahkan lagi seri baju ini yang akan di pakai pada majlis perkahwinan adik Pn. Liza. 


 Bagi diri saya, sulaman manik memerlukan ketabahan dan kesabaran yang tinggi,
dan saya selalu tak punya kekuatan untuk seni jahitan ini.  
Namun kali ini saya tabahkan hati dengan memulakan sulaman pada minggu akhir bulan Mac lalu, 
dan menjahitnya secara on-off  hinggalah akhirnya, Alhamdulillah siap pada minggu ini.


Tempahan  ini beserta dengan sulaman manik untuk baju melayu anak-anak Pn Liza.
Saya sulamkan manik ringkas pada bahagian tulang leher, dan sebelah atas poket.


 Gambar close-up sulaman manik di bahagian leher dan poket atas.  


Akhir sekali, nak cerita ni, pssst....
2 kali jarum saya patah ketika menyulam di bahagian tulang leher baju-baju ini, 
hehehe!!
Apapun, terima kasih banyak ya Lieza.........

Ulasan

Catatan Popular